Borgerlige nedskæringer i kulturen

For Enhedslisten er en bredt kultur udbud vigtigt, det er derfor med beklagelse at Borgmesteren vil trække Glostrup ud af Vestegnens Kulturinvesteringsråd, et råd som har til formål at gøre Vestegnen mere attraktiv, både for lokale og udefrakommende og som skal skabe vækst, liv og turisme, dette er blandt andet sket med afholdelse af Vestegnens Kulturuge, Vestegnens kulturuge er en stor mulighed for vores lokale foreninger til at kommer ud over kommunegrænsen. Men på grund af en kontingent stigning på 44.260 kr., så vil Borgmesteren ikke være med længere.

Glostrup er ved at udvikle sig til et kulturelt Uland på Vestegnen, vil man i teateret tager man til Tåstrup eller Hvidovre, vil man se store sportsbegivenheder så tager man til Brøndby, vil man se live musik så tager man til Albertslund eller Rødovre, vil man på museum så tager man til Ishøj.

Der er rigtig ærgerligt at det er gået fedterøv i kulturpolitikken i Glostrup og at vi ikke er med ved bordet, således at vi kan påvirke retningen af kulturen på Vestegnen, og vores lokale kulturforeninger kan drage fordel af dette.