Medlemsmøde

Enhedslisten Glostrup inviterer alle medlemmer til et Zoom-møde d. tirsdag d. 16. marts kl. 19-21 om kommunalvalget og opstilling af kandidater

Der er kommunalvalg til november i år, og selvom det virker til at være langt ude i fremtiden, skal vi til at i gang med at fastlægge den kurs, vi vil udstikke, og hvilke mærkesager vi ønsker at gå til valg på denne gang.
Desuden skal vi have fundet nogle egnede kandidater, som vi kan opstille.

Så hvad synes du, vi skal slås for i Glostrup for at gøre det til en endnu bedre rød/grøn kommune?
Hvad har betydning for dig og din hverdag i Glostrup?

Er det ”Det gode børneliv”, du brænder for? Skal der efter din mening gøres meget mere for Klima og miljø? Er det bæredygtigt og cirkulært byggeri eller noget helt femte?

Vil du være med til bevare Enhedslistens plads i Glostrup kommunalbestyrelse?

I 7 år har vi en plads i kommunalbestyrelsen, og det har givet os en anden platform og mulighed for indflydelse. Det har givet os en stor viden og indsigt i kommunens forhold, og på grund af Roberts store og gode arbejde med støtte fra baggrundsgruppen har vi fået en del større og mindre aftryk på kommunens politik, så vi nu har både viden, erfaring og gode kontakter, som er værd at bevare og bygge videre på, hvis vi ønsker en mere rød-grøn retning i Glostrup.

Situationen har imidlertid ændret sig, fordi Robert er flyttet, og Kirstina har nu overtaget hans plads i kommunalbestyrelsen, så på den måde er vi stadig repræsenteret resten af året.

Heldigvis har Robert valgt fortsat at være medlem af Enhedslisten her hos os i Glostrup trods hans flytning, og det betyder, at han fortsat er med i baggrundsgruppen og kan støtte og vejlede, så vi fortsat kan øse af hans store indsigt og erfaring.

Vi skal derfor i gang med at finde ud af, om vi har nogle medlemmer, der vil stille op og fortsætte med trække kommunen i en mere rød og solidarisk retning.

Det er altid nemmere at beholde det, man allerede har, så derfor synes baggrundgruppen, at vi skal kæmpe for at bevare den plads, vi har i kommunalbestyrelsen, og der er stor chance for, at vi ville beholde dette mandat, hvis vi kan finde en egnet kandidat. Hvis vi ikke stiller op i år, mister vi alt det, der nu er opbygget, og det vil sige, at vi skal starte helt forfra om fire år, hvor det så sandsynligvis bliver sværere at komme ind.

Går du med en lille lokalpolitiker i maven, men er bange for, at opgaven vil være for uoverskuelig?

Så frygt ikke, for der er masser af hjælp af hente fra baggrundsgruppen, hvor bl.a. Robert og Kirstina fortsat vil sidde sammen med de øvrige medlemmer, der er interesserede i det lokalpolitiske arbejde.

Endvidere vil eventuelle kandidater også have Enhedslisten og dets kommunalpolitiske gruppe at trække på, og der vil blive tilbudt træning af kandidater i løbet af foråret og sommeren, så alle interesserede vil blive rigtig godt klædt på, inden det går løs. Der vil også komme et sommertræf i august, der vil inspirere og løfte gejsten.

Ønsker du link til mødet, så skriv til Kirstina på [email protected]