En god kammerat er gået bort

En god kammerat er gået bort. Georg Pørksen er sovet ind efter et længerevarende sygdomsforløb.

Georg var oprindelig kommunist og var i mange år toneangivende i DKP, Glostrup afdeling.

Senere blev det Enhedslisten, der fik gavn af hans enorme viden og intelligens. Georg var et meget behageligt og venligt menneske, og han diskuterede altid vidende og saglig og gik altid kun efter bolden – aldrig efter manden.

Til alle møderne mødte han velforberedt op og forstod virkelig at sætte sig grundigt ind i tingene og forstå kernen af problemerne. Han var velorienteret om mange emner, og som barnefødt i Glostrup havde han et stort kendskab til kommunen og var kendt af mange. Det var dog  især miljø og grøn omstilling, der stod hans hjerte nært, noget man bl.a. kan læse i hans bog: ”Modstand – den røde tråd. Fra trediverne og frem i Glostrup – modstandskamp og miljøkamp.”

Da Enhedslisten fik en plads i kommunalbestyrelsen, blev han en uvurderlig sparringspartner, kom med ærlig og konstruktiv kritik, når den var berettiget og havde virkelig sit røde hjerte med i arbejdet.

Han vil blive dybt savnet i afdelingen, hvor han efterlader en gabende tom plads, der bliver svær at fylde ud.

Vores tanker og dybe medfølelse med Malene og døtrene Marie og Helene.